Day 2

Idag har jag fått vara själv med pojkarna. Vi har sett på star wars, varit ute på gården och lekt och sedan ätit lunch tillsammans. Det är väldigt svårt att laga mat när man inte hittar igen saker man brukar använda när man lagar mat i sverige. Och när man inte har någon aning om vad de kan heta på engelska, man orkar ju inte googla varje gång precis. Efter mycket letande vart det bara Chicken and chips och ungarna älskade det, jag var väldigt orolig över att de skulle hungerstrejka och inte vilja ha någonting men de åt upp varje tugga. De hjälpte till att göra sallad och tyckte att det var så himla kul att få vara med och laga mat, den äldsta sa till och med : I wanna be a chef when i grow up!
 
Annars då, jaa. Min hjärna är väldigt trött och sliten. Det känns som att en flock fullvuxna elefanter har tagit snabeln och slängt ner min hjärna på marken och sprungit över den, och när alla sprungit förbi har dom sprungit över den en gång till bara för att mosa till den extra mycket. Det är verkligen mycket att ta in, man ska lära sig hitta i staden och alla ställen man ska skjutsa pojkarna till, lära sig vad all mat är och vad pojkarna äter, lära sig vad det får göra och inte göra, lära sig vilka kläder de ska ha på sig vissa dagar, alla tider de måste passa och en hel del annat. Men det lugnar väl ner sig snart förhoppningsvis och min hjärna kanske återhämtar sig från elefant mosningen.
 
Ikväll ska jag träffa en annan Nanny som bor här i närheten, hon är också från Sverige och ska visa mig runt lite. Hon kanske till och med ska lära mig köra i vänstertrafiken här. Det lär ju bli spännande om nånting! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag förstår att du känner dig trött, bara att byta språk är ju en jättestor omstllning att dessutom laga mat och passa barn med regler och allt , det tar på. Men det kommer att lätta bara efter några dagar ska du se :) verkar vara en väldigt mysig och fin familj du har kommit till :)
Kul att få träffa andra nannys, då kan du få lite tips <3

Svar: Jo dom är verkligen jätte trevliga! Det är en riktigt bra familj jag har kommit till :)De andra Nannysarna har varit jättemycket till hjälp. Speciellt med vad saker heter här, de har lite andra ordval än vad vi lärde oss på engelskan ;)
kwinna.blogg.se

2012-08-04 @ 10:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0