Gokväll!

Kom på ett bra exempel precis nyss på en sak som jag tycker är jättesvårt att förutspå, vad barnen får äta vissa tider och vad de inte får äta.

 

Jag frågade den äldre pojken imorse vad han villa ha till frukost och han svarade att han ville ha en smörgås. Fine tänkte jag, en vanlig rostmacka med skinka. Så jag började ta fram bröd men det visade sig att han inte fick äta macka till frukost (vilket han innerst inne redan visste att han inte fick, men han kände väl att det skulle bli en bra start på dagen genom att lura den nya nannyn). Men hur som haver så var en rostad bagels med smör och sylt i alla fall tillåtet i smörgåsväg till frukost.

 

Så det går inte riktigt att tänka logiskt här för jag tycker ju att det är nyttigare med en rostmacka med skinka än med en bagels med sylt... Men de tycker att salt är onyttigare än socker så då är det väl bara att följa den tron :)

 

Idag har pojkarna varit alldeles underbara, de har varit så snälla och det har inte varit allt för mycket bråk. De har till 90% velat göra samma saker vilket jag tycker är det bästa av allt ! Vi bestämde att vi skulle fara in till Cirencester idag och måla keramik och sedan fara till Magicland. Men jag hade lite svårt att hitta till keramiken i början så vi gick in i en jättefin kyrka och tittade medan vi virrade omkring i Ciren, sedan frågade vi runt och till slut hittade vi till våran slut destination. Det tog lite längre tid än vad vi hade väntat så vi for hem direkt efter målningen och satte igång deras waterslide på baksidan och bestämde att Magicland fick vänta tills imorgon! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0