Semlan och Alice

I veckan har Sanna äntligen pallrat sig hem till Vidsel så man har fått träffa henne lite. Däremot så kändes det som att hon for lika fort som hon kom hem, tiden går så himla fort då man har roligt!

På nått konstigt sätt så kommer vi på saker att göra mitt i natten, de är som då vi är mest kreativa verkar det som. Sist när Sanna var i Vidsel så kom vi på mitt i natten att vi skulle fara till Tärnaby. Så det var bara att tvinga sig till sömns och kliva upp efter kanske 5 timmars sömn och packa järnet! Sen började vi rulla mot tärnaby.
Nån sen kväll i Tärnaby så kom vi på att vi skulle dra till Norge, de gjorde vi också dagen efter. Man kan säga att meningen: Tänk it , gör de bara! har satt ett stort intryck på oss ;)


En kväll i veckan då jag, Sanna och Alle satt och spelade kort började vi planera våran nästa tripp. Vi kunde inte fara så långt för Alexandra skulle fara till Fjällen någon dag efter och Sanna skulle resa tillbaka till Norrköping.
Så det fick bli happaranda så vi kunde springa in på ikea och lite andra affärer, sen tänkte vi springa in på alko när vi lika gärna var vid gränsen. 










När vi likaså hade kört över gränsen så tänkte vi, varför inte fara ännu längre in i Finland?
Sagt och gjort, men jag kan säga att jag helst inte gör om det. Det var som att komma till Polen eller nått.
Alla staket var helt trasiga, huset var jätte skabbiga och färglösa, dom hade knepiga cyklar och skabbiga bilar. Det kändes som att komma till ett land som det just har varit krig i. Usch vad obehagligt det var, sen fattade man ju inte vad dom sa heller, haha.

Nämen det var en rolig tripp med lite felkörningar (som vanligt).
Nämde jag att det tog 8 timmar för oss att köra till Tärnaby när det egentligen bara brukar ta 5 ? ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0