Bra gjort!

Nu är man hemma efter en lång dag...

Jag for till skolan vid halv 9 (börjar egentligen 11) för att sy. Jag började med korsetten till projektarbetet men märkte att jag hade glömt ta med mig reflexband så jag kunde inte sy nå mer på den. Då började jag med sommar klänningen istället, den som jag köpte tyg till igår. Kämpade på med den tills den vanliga lektionen började och lite till ;) jag tänkte: "Det skulle kännas så skönt att bli klar med den" och det blev jag till slut, måste däremot ändra lite småsaker och sy på lite paljetter men sen är den klar! När jag blev färdig med den så började jag med balklänningen, den är så tråkig att hålla på med nu för det enda jag kan göra är att rita mönster, och efter det måste jag rita yttligare ett mönster på det mönstret. Sen måste jag sy i toall ( ett billigt fult tyg som ser ut som ett lakan, väldigt bra att sy i först för att se om man måste göra några ändringar eller så). Efter det får jag börja sy i det riktiga tyget, de är då det roliga börjar :) bara typ 10 år kvar till det...

mitt i lektionen ringde Moa och frågade om jag ville följa henne och Stefan och äta på Waldorf. Å kinamat kan man ju inte tacka nej till, dessutom tyckte jag att jag förtjänade kina mat för att jag har varit på ALLA lektioner den här veckan. Grymt bra gjort måste jag säga!
Efter kinamaten for jag tillbaka till lektionen och fortsatte rita mönstret till balklänningen, efter lektionen stannade jag kvar för att sy på projekt arbetet.

Så idag har jag sytt från halv 9 på morgonen till 7 på kvällen med en 45 minuters paus, grymt bra gjort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0