Makeover

Ni har säkert sett någon t-shirt från Ed hardy som är uppklippt i ryggen eller på nått annat ställe. Jag hittade en hemma med en sorts fläta i ryggen som jag tänkte visa hur man kan gör.

Först klipper man upp i ryggen med jämt avstånd där man vill ha flätan. Man ska helst ta en t-shirt eller tröja som sitter tajt för då blir det finast tycker jag. Annars hänger flätan bara. Jag valde en randig tröja för att det skulle gå fortare att klippa jämna remsor, jag är lite lat ;) Om man inte har en tröja med ränder så får man väl mäta på nå vis. Jag fick stoppa en kudde i t-shirten för att det skulle synas bättre hur jag gör :)



Sen börjar man fläta. Det är väldigt enkelt faktiskt. Man tar bara första remsan och drar över den andra, sedan drar man nästa remsa över den första och så fortsätter det.




Eftersom att jag är så himla dålig på att förklara så gjorde jag ett litet filmklipp där jag visar också :)





Sen i slutet så får man sy fast remsan men några stygn så att flätan sitter fast. Sen är det klart!

Inte allt för svårt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0