Köttfärsås

Min goda men extremt onyttiga köttfärsås. Den här får vinterpjööt att växa!

Först steker jag lök och margarin en stund, sen her jag i köttfärsen och kryddar med vitpeppar och salt.
(i det här läget har jag kornfärs eftersom att jag bor med min vegitariska moster)



När köttfärsen har stekts färdigt her jag ner 2-3 matskedar mjöl och
rör om tills all mjöl har "gått in i köttfärsen"

Sedan häller jag i mjölk, man ska precis skymta köttfärsen genom mjölken. Efter det låter man det koka ett tag under omrörning enda tills den tjocknar till och tjocknar den till för mycket så häller du bara ner mer mjölk.



Sen tar du fram ketchupflaskan och sprutar ner ketchup så mycket som du vill ha. Jag brukar he ner lite Hot Chili Black Pepper också för att få det lite starkare.


Sen är det bara att he ner såndär soya som göra att köttfärsåsen får färg och sen är det klart!




Undra vad Anna Skipper skulle säga om de här...


Kommentarer
Postat av: Terese

2011-11-22 @ 22:18:21
URL: http://thisismylifebiiatches.blogg.se/
Postat av: Terese

råkade trycka på enter innan jag skivit något. Men hade i alla fall tänkt skriva; MÖMMA!!

2011-11-22 @ 22:19:11
URL: http://thisismylifebiiatches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0