Tjabba tjena hallå!

Som vanligt varje demodag står jag och säger :
Varsågod att provsmaka färdiga såser och dressingar från Delikatessfabriken i Norrbotten!


Jag har fått många olika roliga svar på det:

- vad var det sa du? Kalorifabriken??

- Är det hembränt?

- Det tar vi! sa polisen.

- Ortodartodorto darto dorto, smaka gott, ortodartoschorto dartodarto!

- Men Gud, det här ser ju helt löjligt ut, det är ju en pytte liten mängd på det där fatet, herregud. Men jag säger ju bara som jag tycker!

- (Deras livshistoria) Jamen du vet, jag köpte den här bearnaise såsen till min man men han tyckte inte om den vettu, han tycker mer om det jag gör själv för hemlagat, det ska det vara! Förr i tiden fanns det inte så här mycket färdigfabrikat utan då fick man minsann gå ut i 30 minus och mjölka korna och hämta ägg från hönorna för att göra egen dressing. Mjölken hann ju nästan frysa innan man hann in med den i huset igen!

- (Teckenspråk)


Idag var det en som frågade:
Är det esch i den där?
- vadå för något?
- esch?

ja vafasen kan esch vara för något, menar han ägg eller??...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0