Röjning

Idag har vi varit ute vid Jeanettes jättefina hus och knogat på.
Vi har börjar röja bort massor med sly för att göra plats för en blivande väg som kommer gå upp till huset, just nu finns det bara en liten sunkig stig som går upp till huset. Jag kommer få väldigt bra kondition efter att ha gått i den där väldigt branta trappan kan jag säga.
Upp och ner, upp och ner... och upp och ner igen.

Morfar har använt motorsågen väldigt snabbt och effektivt, träden har bara flygit omkring. Jag lyckades få tre stycken över mig till och med, så nu är man lite öm i bakhuvudet och skrapsåren svider lite. Men än så länge lever jag! Imorgon ska han ta sig ann de riktigt stora träden så då får man väl ta på sig alla skydd man hittar.
Här är i alla fall hennes hus på 39 kvadrat!


Här är utsikten från altanen

Den här bilden är tagen ifrån vägen och kollar man riktigt noga så kan man se huset. Och som ni ser så är det väldigt väldigt mycket skog  runt omkring huset. Men det kommer bli så fint när vi har fått bort allt!

Kommentarer
Postat av: alexandra

gud vilket fint hus :D

2011-10-25 @ 22:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0