Dag 2

Idag vaknade jag upp av att det brände och bultade i halsen och strålade upp mot öronen. På en smärtskala från 1-10 så var det nog en 7a. Men efter 3 värktabletter så blev det bra igen. Jag börjar däremot bli väldigt illamående och nästan febrig efter tabletterna så det är inte så behagligt. Annars idag så har jag fått i mig mycket vätska och jag har också lyckats få i mig lite mat. Äter mest bebis mat och potatismos. Man får ju inte äta saker som är vassa och kan skrapa i halsen och inga varma och kryddiga saker heller.

Jag tänker varje dag "fan vad jag ska käka när jag kan käka igen. Kryddiga chips med salsa och guacamole, pizza, kött med pepparsås" ååh, jag längtar så himla mycket!!!

Det känns som att det var en evighet sen jag träffade civilisationen sist, jag ligger i min lilla mörka infekterade grotta och ser film hela dagarna, man har ju inte haft energi till något annat. Men imorgon ska jag krypa fram från grottan, ta en dusch så att man blir människa igen, sedan gå på bio med Magda. Ska bli skönt med lite friskluft!

Jag fick faktiskt sovfrämmande idag av kära Magg så hon ligger bredvid mig och sover just nu. Jag är hur glad som helst över att hon tordes sig hit. Jag har lyckats vända på dygnet så jag ska nog slå på en film och se om man lyckas bli nå trött.

Tänk om jag vaknar upp imorgon och såren i halsen är helt läkta och jag är frisk som en nötkärna, vilken dröm dag det hade varit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0