Dag 4

after the operation.

Kom på att jag aldrig har skrivit på bloggen vad jag har gjort. Jag tycker att det är lite små nasty att säga så jag brukar bara säga "Tonsillektomi", det är alltså att operera bort halsmandlarna. Blää, Kunde man inte ha kommit på ett bättre ord än halsmandlar? låter inte okej tycker jag. Doktorn tyckte att det var bättre att ta bort dem än att ha så mycket problem med dem som jag hade så då fick det bli så.

Idag i alla fall så vaknade jag upp helt utan smärta, jag lät fortfarande som ett mongo när jag pratade så det hade inte förändrats. Jag tog inget smärtstillande förrän klockan 3 för då hände det grejjer i halsen kan jag säga, men jag mår illa av att tänka på det så jag kan säga bara att det sved som tusan. När det sved som mest (enda upp till öronen) så nyser jag, så klart! Och fy förbannelse vilken smärta, jag trodde att min hals var påväg att sprängas. På smärtskalan var det nog en solklar 10! Ni har säkert haft halsfluss någon gång eller bara haft halsont och nyst, det är inte skönt. Det kändes som att min hals hade fått KING KONGS hjärta, det bara dunkade, brändes och sved. Happ, då kunde man inte äta något mer denna dag...

Men senare på kvällen så gick det över och nu sitter jag är utan det minsta svid eller någonting. Men nu har alla i huset lagt sig så måste vänta tills imorgon innan man kan göra något riktigt käk.

Någon som har lust att komma förbi med en Flintastek?? Ingen? inte en endaste en?... hepp.



Kommentarer
Postat av: Lollo

Åh vad avundsjuk jag blir, jag vill också ta bort mina halsmandlar av ungefär samma orsak som dig. Men ingen här nere vill hjälpa mig. Vad sa du till din läkare för att ta bort dem. Har du haft mycke halsfluss eller?

2012-01-30 @ 02:04:43
URL: http://louisesodersten.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tänkte också passa på att fråga vilken läkare var det du vände dig till för att få hjälp? :)

2012-01-30 @ 22:48:31
URL: http://louisesodersten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0