Lite svar...



Förlåt Lollo för att jag inte har svarat tidigare, har inte haft tid riktigt. Men nu har jag tagit mig tid!

Jag hade jättejobbigt med mina halsmandlar nästan hela året runt, varje gång jag var det minsta lite förkyld så svällde de upp och gjorde ont. Jag fick ganska ofta halsfluss och inflammationer. Jag hade mer problem med dem än andväning av dem om man säger så.

Jag for först till älvsby vårdcentral och pratade med någon Dansk doktor. Där hos han sa jag att jag fick ont i halsen så att jag fick käka pencillin osv minst 4 ggr per år och då sa han att det inte skulle vara så, att det var bättre att ta bort dem. Så han pratade med någon jätte dryg doktor i Luleå som jag fick fara till och enligt han så fick jag i princip välja själv om jag ville ta bort dem eller inte. Men han var lite knepig...

Nu vet jag inte vart du håller hus nuförtiden men jag tycker att du ska fara till närmaste vårdcentral och säga att du har mycket problem med halsmandlarna och nästan överdriva lite, om du verkligen vill ta bort dem. Nått du också kan förbereda dig på är att de frågar hur ofta du får käka pencillin pga halsen per år. Så du kan räkna ihop de och förbereda dig lite. Jag blev helt paff när dom frågade mig, det är ju inget man håller koll på precis ;)

Jag hoppas jag var till någon hjälp och att det löser sig för dig! :) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0