Kvinnan som gillar mat

Grymt less på det här "svälta sig själv modet".

Jag tänker lite såhär, är man stor och vill gå ner i vikt träna då och ät rätt istället för att svälta dig själv och må dåligt längs vägen. Man lever bara en gång. Ät vafasen du vill medan du kan, ska man sitta och knapra på en morot hela livet bara för att få ha den där perfekta drömkroppen? Hur kul är det när man är 90 och sitter med löständer och bara kan käka potatismos eller va tusan man nu äter då, man har missat allt gott bara för att man ville se bra ut. Nä, ät allt gott nu. Lite pjöö dör ingen av.

Kom på en grej som jag läste i en tidning en gång också. Där stod det: Ett litet tips till alla som säger "nä nu ska jag börja träna utav bara den!". Istället för att säga så och få världens stress och dåligt samvete för att ni aldrig börjar. Säg då istället " Det här året ska jag börja röra på mig lite mer". Tro mig, det funkar. Man får inte lika mycket press på sig ;)

En till grej också. Tror att jag skrev det här inlägget för att jag själv är så jävulusiskt hungrig just nu att det är helt sjukt. Min hals har inte varit min bästavän idag kan jag ju säga, har knappt kunnat äta någonting och jag vill ju så gärna! Jag fick min mamma att lova idag att vi skulle göra hasselbackspotatis och fläskfilé med pepparsås när jag kan äta igen, hehe.

Tydligen när Magda sov hos mig så hade jag sagt: Pizza! i sömnen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0