My trip to England

Jag vet att jag inte har skrivit så mycket om England, de är mest för att jag inte ville skriva nått förrän det blev 100% säkert att det blev av. I våras skrev jag ju massa om att vi skulle fara utomlands och jobba men det blev ju inget av det. Men det här är inget önsketänkande utan det här händer verkligen, den 1 augusti flyger jag till England! Jag har sagt till många att det är London jag ska till men det är egentligen ett ställe några mil utanför London, vid Gloucestershire. Men det har varit lättare att säga London eftersom att inte så många vet vart Gloucestershire är. Jag vet knappt vart Gloucestershire är. Var tvungen att googla hur man uttalade det dessutom. Det uttalas GLOSS-ter-shire och förkortas Glos. Mycket lättare än att säga Glau-chester-shire.
.
Jag ska jobba som au-pair hos en familj som har två söner som jag ska ta hand om. Göra dom redo för skolan, skjutsa dom till och från skolan, laga middag, fara på aktiviteter och så vidare. Sen ska jag också ta hand om deras hästar. Fara ut och rida och även vara i stallen och grejja. Jag kommer bo ovanför deras garage i en liten lägenhet, jag har inte sett någon bild på lägenheten så jag vet inte hur den kommer se ut, men det blir säkert bra. 
.
Det som jag är mest orolig över är min Engelska, På en skala från 1-10 så ligger den väl på en 8 på ringrostighet skalan. Sen så är jag väldigt orolig över trafiken för de kör ju på fel sida där. Man måste köra spegelvänt på nått vis. Jag hoppas att jag inte glömmer av mig och kör som i Sverige, det kan ju bli väldans fel.
.
Här är några bilder som kommer upp då man söker på Gloucestershire
.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0