Foliebollen

Jag och Robban var förbi i stugan i Brännträsk och kollade efter möbler till hans hus. Då hittade jag den här foliebollen, jag tycker att den är riktigt frän faktiskt. Jag har för mig att någon gammelfarmor eller nått liknande har tagit vanligt folie eller om det var från någon speciell grej hon fick det ifrån. Hon har i alla fall lagt på lager för lager tills den blev 15 cm i diametern och suuper tung. Jag tycker att det är så himla kul och jag vill verkligen veta om hon har gömt nått i mitten, men man vill ju inte bryta upp och förstöra den. Jag skulle dessutom bli väldigt besviken ifall det visade sig att den var alldeles tom ;)
.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1673929/images/2012/pic_193081100.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0