Hunting

Okeej.. Så Hunting är tydligen en stor grej här i England. Och hunting går ut på att man jagar rävar och dödar dem. Jag tycker att det är väldigt kul att se men jag förstår mig samtidigt inte på det. Jag menar, de jagar en räv och när de ser en så fångar hunden den och sliter den i tusen bitar. Jag hade förstått om de hade jagat räven för att få rävskinnet och sälja det eller nått. Men att döda dem bara för att döda förstår jag inte.
 
Hur som helst så var vi på ett stort hunting möte av nått slag där alla samlas på ett ställe och jagar tillsammans. Som jag har förstått de så släpper de iväg alla hundar i en enda stor grupp så att de kan leta rätt på spår efter rävarna och alla hunters rider efter hundarna. Det var ganska fränt när alla hästar galloperade iväg tillsammans och hoppade över häckar och grejjer. Jag har aldrig sett så många fina hästar på ett och samma ställe.

En sak som jag tyckte var lite roligt är att innan det far och rider så dricker de vin och sprit, och medan de rider så har de whiskey med sig som de dricker så det är verkligen drink & drive ;) haha

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0