Matmuffins

Provade att göra matmuffins igår och jäklar vad goda de blev! Jag skulle egentligen bara äta två med massa sallad men det slutade med att jag åt alla nio. Och min mage höll jäklat på att sprängas efter det.

Ni kanske vill veta vad jag hedde i dom också? 
 
4 ägg
1 dl grädde
1 - 1½ dl riven ost
½ paket bacon
2 champinjoner
5 cm purjolök
½-1 dl mjöl
 
Jag vispade äggen och grädden så att de blev fluffigt, sen hällde jag ner den rivna osten och vispade lite till.
Efter det stekte jag purjolöken och svampen i lite smör och när de kallnat hällde jag ner de i samma smet. Och till sist så skärde jag baconet i bitar och hällde ner, strödde över lite mjöl för att få smeten fastare. Man skulle egentligen inte ha mjöl men mjölet gjorde underverk. Ni måste prova göra dessa!!!!
 
Jag hade dem i ugnen i kanske 15-20 min i 170 grader om jag minns rätt. Men ni ser ju när de verkar vara klara.
 
 
t
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0