Bröd bröd bröd

Försöker baka en nyttigt bröd här för att all mat de har i England är ju fullproppat med socker, mina tänder har börjat kapitulera. Maten är som en plågsam död för dem, mina småttingar...

Men det verkar som att de flesta nyttiga bröden har fil i receptet och det finns inte fil här?! Hur ska man då göra? Kan man blanda Mjölk och
Crème fraiche mån tro? blir det ungefär samma grej?

Är det nån som kan nått nyttigt bröd recept där man inte måste använda fil så får ni gärna dela med er utav det ;)

Har också funderat uti peanut butter, skulle man kunna göra sitt eget på nått sätt fast på ett lite nyttigare sätt, typ mixa ihop massa nötter med lite smör eller nått. Det man köper i affären är ju så onyttigt men de är ju så magiskt gott på en ny toastat toast, magiskt gott!!!!!!
Aja, får klura på det där.

Har märkt att de mesta jag gör om dagarna på veckorna är att träna och tänka på vad jag ska göra för mat, jag gjorde en beef Wellington förra veckan fast med fläskfilé, ni har säkert sett dom göra de på hells kitchen någon gång, de gör typ alltid de där. Dock så såg deras godare ut än min men fybubblan va gott det var ändå!

 


Kommentarer
Postat av: Terese

På ditt bröddilemma, så skulle jag byta ut det mot kvarg :-) Hoppas du har det awesome, och att dina tänder sitter kvar när du kommer hem! Kramar!!!

2012-09-06 @ 11:15:48
URL: http://annikaterese.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0