London!

Hej hopp! Den här helgen har jag spenderat i London med min släkting Johnny! Det har varit superkul att äntligen ha fått se storstan och se hur Johnny bor och allt sånt. Jag tror däremot att London är lite för stort för lill landsjäntan inom mig. Jag trivs bättre ute på landet. Men det var jättekul att vara en helg sådär. Vi gick ut på några klubbar, käka mycke god mat. Eller ja, maten vi åt på en kina restaurang var väl sådär. Jag beställde friterat fläsk med lite ost och paprika-aktig bas men jag fick bara friterat fläsk med ris, vilket är gott i vanliga fall och hade funkat att äta istället för de jag egentligen hade beställt men nu hade de hett en kanel sås på köttbiten och senap på salladen. + att det fanns en liten bit från disktrasan på gallret som köttet var på. Sååå, maten var väl sådär. Smakade ungefär som en pepparkaka dränkt i senap, eller havregrynsgröt med kanel dränkt i senap. Synd att jag glömde ta kort på den... Vi åt däremot en såndär varm våffla med nutella och jordgubbar på och den kan jag verkligen inte klaga på, den var helt gudomlig! Mycke bättre än en pepparkaka med senap ;)

Annars så gick vi mycket på stan och jag hittade superfina kläder, vi såg även mycket roligt folk och var på en jätte stor marknad där det fanns huuur mycke saker som helst. Skulle nog inte hinna se allt om jag hade varit där en hel vecka ens, på marknaden alltså ;) 

En dag satt vi i en stor park och drack Crabbie's, tror att det räknas som öl? Men är såå mycke godare och man kan dricka hur många som helst! Det var riktigt trevligt, vi hade fått rökelse pinnar från någon snubbe utanför tunnelbanan som jag tände och satte bredvid oss. Kände mig lite som någon sorts hippie eller nått då faktiskt ;)

Det jag tyckte var obehagligast med London var nog att se folk ligga ute på gatorna och sova och allt detta tiggande om pengar. Det var ganska jobbigt med alla ljud från all trafik också, alla bilar med dåliga gnisslande bromsar, ambulanser & poliser, tunnelbanor. Skulle nog bli döv ganska fort efter att bo där :P





Kommentarer
Postat av: Marie

Johnny <3

2012-09-03 @ 23:19:08
Postat av: Mamma

Bra shopping där :)

2012-09-04 @ 22:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0