tjululuu from hunaluluu

Förut var det mina tänder men nu är det foten som KILLING ME SOFTLY!!
Jag spelade med reservlaget idag och vi hade bara 10 spelare, vilket betyder att vi inte hade någon avbytare och att motståndarlaget hade en mer spelare än oss under hela matchen + avbytare. Vi förlorade såklart med 5-0. Och 4 minuter innan matchen var slut så trampar jag snett och min fot dog. Jag ramlade ner på planen och grät som en litet barn och sen ringde de ambulansen som kom med helikopter och hämtade mig, de tar väl hand om sina svenska spelare vett ni. Hehe, skämt åsido. Kunde i alla fall inte spela de sista minutrarna men de gjorde egentligen inte så mycket för jag hade ändå inga krafter kvar.

En i laget, tränaren eller vad man ska kalla henne, hon sa att om jag fortsätter spela som jag gör så kommer jag garanterat hamna i det riktiga laget, vart superglad när jag hörde det men samtidigt så känns det som att jag inte riktigt förtjänar det för det finns så många andra spelare som har spelat längre än mig och jag bara halkar in på ett bananskal och tar deras plats. Känns inte helt ok.

Har märkt en liten grej, de tycker verkligen om när man driver med sitt eget land. Som idag när de frågade om jag var från Sverige och jag svarade:
- Yes i am, or i mean (och så svarade jag med ett riktigt svenskt) Jaa!
Och alla bara brast ut i skratt och en av dem sa:
-Hahaha, you saw it coming didn't you?
 
Och sen kom det fram en annan tjej och sa: Men du är ju inte blond?? Förstår inte varför alla tror att svenskar är blonda, haha. Jag skulle ha svarat då på ett lite skämtsamt sätt: Nej jag kanske inte är blond, men jag har en rätt 'fin & fräsch' kopparfärg haa?.... not

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0