Var hälsad!

Som jag skrev i det tidigare inlägget så var jag och work-outa idag, det vart en lite senare träning idag eftersom att jag mötte en kändis som jag lärde känna förra veckan, hon är från Ungern och är också nanny här, en riktigt trevlig prick! Jag tror att vi stod och pratade över 1 timme efter att jag släppte av pojkarna på skolan, alla bilar från den stora parkeringen hade farit så det var bara jag och hon kvar, ibland kan man ju aldrig sluta prata ;) 

Jag tycker att det är skönt att äntligen ha fått en vän som pratar engelska för då kan jag öva på min engelska ännu mer, och det behövs fortfarande kan jag säga. Det funkar väldigt bra att prata när jag pratar med någon som jag verkligen vet inte bryr sig om jag säger nått ord fel här och där. Det är oftast när jag pratar med någon vuxen som jag blir osäker och nästan börjar stamma, haha. Känner mig som en soptipp då.

Det är så lustigt för vissa saker måste man lära sig hur man ska svara på. tex när de säger:
Hi. How are you?
Då ska man tydligen säga bara
I'm fine thank you.
Och säger man I'm fine thank you, how are you? DÅ BLIR DET ANDRA BULLAR!!!! Hehe nä men då blir de nästan lite små chockade för man ska tydligen inte fråga tillbaka när de frågar hur det är. Vilket jag tycker egentligen låter trevligare för då märker de ju att man vill veta hur de mår också men icket!

Sen en annan sak som jag fick lära mig idag. När det säger:
How do you do?
Då ska man svara:
How do you do?
Exakt samma sak? Man ska svara på frågan med en fråga. Vilket är väldigt förvirrande för mig för jag vill ju svara på frågan, inte svara med samma fråga. Den här meningen är tydligen ett ultra trevligt sätt att hälsa på varandra. trevligt för andra men förvirrande för mig, haha.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0