"Titanic"

På båten påväg till Railay beach satt vi bredvid två stycken som kom ifrån Azerbajdzjan. De åkte runt till olika länder och tävlade inom karate, de pratade om massor med championships men jag har ingen koll på hur sånt funkar. Ingen aning om de var sant eller inte men deras manager var på båten, de var vältränade och om de ljög så måste de ha haft världens pokerface!

Hursom, de var sjukt trevliga! Och en av dem var en riktig sångfågel. Han sjöng massor med låtar från Azerbajdzjan och sen kom det en låt på ryska helt plötsligt, haha. Synd att jag inte kan lägga upp videos på bloggen för då hade ni fått höra ni med! :)

På Railay beach hade de ingen pir så vi fick bli upphämtade av en liten träbåt och sedan hoppa av i vattnet en bit utanför stranden och gå resten. Första intrycket av Railay beach var att de var väldigt väldigt fint! Det är däremot väldigt dyrt att bo här för det är väldigt flashiga hotell som har pool osv. Vi hittade någon lite billigare men ändå hyfsat flashig bungalow att bo i. De va nu inte en sån med gräsväggar där alla djur kommer in, ormar och hela kittet. MEN! I badrummet hade de fönster med hål i kan man säga så nog fan hade de kommit in djur ändå. De första jag såg när jag kom in var en ödla som sprang tvärs över väggen, fanfanfanfanfan! Skrek som en liten tjej och hoppa upp i sängen såklart, pinit men jag kan inte hjälpa de. De är ju så små, snabba och äckliga. Jag skulle ju dö om jag vaknade av att den sitter på mitt huvud, den skulle ju säkert krypa in i min mun om jag skrek då. Usch! 

Så ni kanske kan förstå att jag har sovit väldigt dåligt inatt, en ödla har sprungit omkring i samma rum där jag har sovit hela natten?! Vi försökte jaga ut den igår kväll men då gömde den sig och sen hittade vi den inte igen, den gick inkognito.

Varenda litet ljud jag hört så har jag trott Att de har varit den där ödlan som har planerat nån attack mot mig så där vid 3-4 på natten gav jag upp, jag kunde verkligen inte sova nå mer. Så nu ligger jag och väntar på att de ska bli morgon och att Linn ska vakna, och förhoppningsvis så håller sig ödlan gömd tills vi checkat ut! Håller tummarna på att alla ödlor som springer på utsidan av fönstrena också håller sig borta ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0