Dagens!

Ååh! Samma sak hände med inlägget jag skrev förut. Hade skrivit massor och lagt ut bilder och sen försvann allt för att jag hade dålig täckning. Men nu har jag fullt internet på rummet så förhoppningsvis händer de inte igen! Verkligen trist att skriva om allt...

Så vi började med att åka upp på berget för att titta på Kata beach. Efter de åkte vi vidare till big Buddha och kollade omkring där. Man fick ta på sig en kjol och en sjal så man skulle se ut som en vacker kvinna som inte visar så mycket hud. Där träffade vi på en apa på vägen upp till Buddha! 

Efter de åkte vi vidare och kollade på alla templen, är inte så intresserad utav sånt så jag tog mest kort på de bara för att ;)

Nu kommer de sköjsiga! Vi fick åka till ett ställe där man fick köpa smycken som var gjorda av riktiga pärlor ifrån musslor. Hur häftigt som helst! Men de var ganska dyrt så vi köpte ingenting... 

Sen åkte vi till en cashewnöt fabrik där man fick prova alla sorters nötter i olika smaker, vi fick också dricka nått som var gjort av vätskan som kommer ut ur cashewnöten då man öppnar den. Smakade lite som Crabbies om ni har druckit de nån gång? Gött i alla fall!

Det bästa var sparat till sist, elefant ridning! Våran madam hette Cherry, en stor och snäll elefant ;) efter turen fick vi också fara på en elefant och apshow. Där hade vi en väldigt snugglig elefant!


















Kommentarer
Postat av: kära mor

Åhhhh, vilken härlig dag ni har haft :) Och vilka fina bilder !! Budda klostret hade nog varit min grej ;) haummmmm haummmm :)

2013-11-28 @ 13:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0