Hepatit..justeja!

Nu är det bara två dagar kvar tills vi åker! 
Jag och Linn satt hemma hos mig och planerade igår och kom på att vi inte har tagit några sprutor mot Hepatit (?!). Man måste ju ta 3 sprutor vid tre olika tillfällen har jag hört, så förhoppningsvis hinner vi ta en spruta innan vi åker. Kanske man får 30% skydd i alla fall! De skulle inte förvåna mig ifall jag skulle bli smittad, så skör som jag är. Kommer säkert bli så att jag får hepatit B till och med, skulle inte förvåna mig.
 
"Nästan alla som får hepatit B blir friska, men några har kvar sjukdomen hela livet, så kallad kronisk hepatit B. Då kan man leva som vanligt men man ska undvika att belasta levern med till exempel alkohol och tänka på smittorisken."
 
Tänk om man skulle vara i den % som får kroniskt hepatit, alltså att ha kvar sjukdomen hela livet. Ingen skulle vilja umgås med en. Man skulle gå omkring och ses som en Bakteriehärd och en partypooper eftersom att man inte kan dricka alkohol.
När man går förbi på gatorna kommer alla he fingrarna som ett kors emot en och låta: KCHSSSSS! haha, ett intärnskämt kom de där ;)
 
Det bästa med de här är att OM jag eller Linn skulle få hepatit så kommer symtomen inte märkas förrän efter 3 månader. Så vi kan alltså njuta av hela våran semester i Thailand utan att bli gula och börja må illa! ;) success..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0